December 31, 2009

Keje tengah hari tadi..

Salam..


Sekali lagi tuk hari ini, haha..entry ni x pnjg sgt kot rasanya, sebab mata ngantuk je, sebab dah biasa tido petang2..hehe. Untuk kali ni, ana nak tunjuk yang ini...



taraa..ni lah keje ana wat tengah hari tadi..selepas blogging, terus g dapur..wat benda alah ni..ni masa tgh mendidih, kt atas dapur lg..










inilah dia masakan ana tuk hari ini, kari lagi, sebabnya ana peminat kari, dah x kisah org lain, kalau nak, mkn, lau xnak, kelaparan la...hahaha


Sebab lain ana masak kari lg kerana..haha, malas nk pergi kedai tuk beli barang2 tuk menu lain, guna apa yg dah ade kt dalam peti ais, yang ada kt dapur.. Biasa la, hidup dengan org bujang macam ana, simple je. Buat ape nak susah2 dalam hidup ni, nanti kita pun stress..tul x. Better hidup simple tp tetap bahagia n gumbira..haha.


Menu ikan kembong masak kari tanpa santan ni memang feveret, lagi2 kalau ade sambal belacan, mesti maveles. Tapi sebab tadi tahap kemalasan tuk membeli cili api kt kedai meningkat dengan mendadak, so, makan yg ni je la. Erm, ape pun, rasa dia memang sodapp..sampai menjilat jari..(haha..puji la diri sendiri, nk tggu org len puji, ntah bila baru dapat..kui..kui..kui..)


Ok..time tuk tido..
Wassalamu'alaykum...




7 comments:

zella said...

bestnyer kari...
mat fav.!


btw, happy new year to u... =)

Didi Nadhirah said...

suka jugak kari tanpa santan..terutama kalo masam2 sikit...kari ikan the best

Mi vida said...

@didi n zeela : wah..same la feveret kita..haha, cuma ana skrg nk kwl mkn ckit..perut ni dh mcm kembang semacam je..haha

Frodo Baggins said...

boleh wa bagi komen dulu baru baca tak?? kehkehkehkeh ...


>>________<< happy new year!!


wa x makan kari dowh :(

Mi vida said...

@frodo baggins : ape2 aje..ana x kesah pun..tq la ziarah.. :)

blogresipi.com said...

Duduk sorang pun dah masak kari kire hebat dah tu... kite dulu time bujang makan sorang kalau malas makan megi ajer.kihkihkih

Mi vida said...

@ blogresepi.com : xde la hebat pun..saja suka2, try benda2 mcm ni berfaedah la jugak..hati puas, perut pun leh kenyang.. :)