December 31, 2009

Percaya tak??

Salam..


Yahoo...entry ke-4 for today..entah la knp tgn ni lebih menggatal dari biasa hari ni. Apapun ana x kesah...ini blog, ana yg punya..haha, tulis je la ape2 yg dirasakan patot di tulis...


Tinggal beberapa jam je lagi, 2009 melenyapkan diri, menjelmakan satu angka baru untuk semua orang, 2010. Tapi, ape yang istimewanya? Td abang ana kata, bukannya bila masuk 2010 tu, semua benda akan bertukar, contohnya la kan, tepat je jam 12.01.01 pagi je, rumah kita jd banglo mewah, myvi jadi caldina or vios ke..atau ape2 je lah. Betul x??  


Haha..xpe lah, itu pendapat masing2. Bagi sesetengah individu, perubahan angka tersebut memberikan satu makna lain dalam hidup dia, tapi bagi ana, perubahan angka tersebut, menjadikan ana semakin dimamah usia...so maknanya makin dekat nak mati la kan..amalan pulak entah la, tak tau nak cakap...huhu.







Apa yang nak percaya tak?? tu..haha..soalan tu tertimbul dalam kepala ana petang tadi. Ada pernyataan  yang ditimbulkan oleh adik ana yg ntah la, tiba2 je muncul kat rumah petang td..balik dr u dia. Pernyataan tersebut muncul dalam FB dia. Pernyataannya:


"...kalau malam ni menjadi malam mengawan besar-besaran, maka, dalam bulan 8/9/10 tahun 2010, akan lahirlah ramai rakyat2 Malaysia yang baru..."
(lebih kurang macam ni la ayat dia..).


So, dari situlah ana nak persoalkan, antum semua percaya tak ramalan sang nujum ni? Apa pun yang terjadi nanti, antum try la usha2 statistik kelahiran manusia baru pada bulan2 yg tersebut td..(ana x tau nk cari dekat mana statistik tu..huhu..ade sape2 tau x...x jumpe statistik kelahiran manusia, try la carik statistik pembuangan 'manusia kecil' dalam tempoh tu, adakah ia meningkat..)


Ok..setakat tu je..wassalam.







1 comment:

Umar Zakir Abdul Hamid said...

assalamualaikum
itu la
kenapa tahun baru 2010
kita pulak yang naek syeikh meraikan secara besar-besaran

pastu
yang teruknya
bilik2 hotel murah sume penuh menjelang tahun baru (kawan saya beritahu perkara ini)

adoi

berdoalah semoga kita terlindung dari perkara2 sprti ini