December 23, 2009

Semester Baru, Pelajaran Baru

Nampaknya, cuti semester untuk kali ni dah pun hampir ke penghujungnya, maka bermulalah satu lagi semester baru yang penuh dengan cabaran, ujian, kepayahan, kegembiraan, kesedihan dan macam2 lagi lah. Bila dah lama berenggang dari kelas, buku, pen...rasa berat je nak sambung semula (macam mana la tulisan ana nanti, ye lah, dah lama x menulis..huhu).




Apa pun, ini merupakan semester ke-5 ana dan makin meningkat usia semester ni, makin mencabar la kursus2 nya. Di sini, ana nak listkan senarai kursus yang perlu ana hadapi untuk semester 5 ni...


OPSYEN : PENDIDIKAN ISLAM, BAHASA ARAB, PENDIDIKAN AL-QURAN
- semester 5 -


KURSUS WAJIB
~ Kokurikulum - Olahraga
~ Bina Insan Guru Fasa IV (10 jam)


KURSUS TERAS
~ Pengajian Profesional
- Budaya dan Pembelajaran


~ Major
- Pengurusan Sumber dan Pengajaran Mikro, Makro Sekolah Rendah
- Penilaian dalam Pendidikan Islam


~ Amalan Profesional
- PRAKTIKUM I


KURSUS ELEKTIF
~ Pengajaran Mikro dan Makro Pendidikan Bahasa Arab
~ Tarannum al-Quran


*******************************
(tertakluk kepada pindaan dan perubahan)






2 comments:

Nescafe ais said...

w,salam ya Ustaz..

Di manakah gerangan tempat Ustaz belajar dan opsyen apa yang bakal di ajar nanti jika dah posting. Hehe

Mi vida said...

Wa'alaykum salam..wahh..sifu dh mula puji blog nih..syukron2 ya akh!!!...

kembang rasanya bila otai blogger dtg menjengah blog nih..hahaha..

erm..ana stdy kt IPG Kampus Perlis, insha Allah, kalau ade rezeki, ana ngajar Sek. Rendah..subjek Pend. Islam..