January 13, 2010

Kehilanganmu Terselit Hikmah - Amat Menguji

Salam..wah, ayat macam sedih je kan, tapi memang sedih pun sekarang ni. Pergi kelas pun tadi xde mood langsung. Badan je dalam kelas, tapi fikiran melayang ke lain, jenuh memikirkan masalah 'kehilangan' yang dihadapi.

Mesti antum duk tertanya2, apa yang hilangnye kan. Erm, xde ape la, saja nak wat gimik, bagi gempak sikit..huhu. Ana hilang handset sebenarnya. Tak mahal kot pada pandangan orang lain, tapi pada ana, susah kot nak dapat duit tuk beli benda alah tu.

Hidup ana pun bukan macam orang kaya (dapat hadiah beg tangan rm4k ke, ape ke..). Bagi ana, kalau ade yg biasa tu pun, cukup la..tapi sekarang dah xde. Habis la sume contact2 ana sebelum ni pun hilang (handset biasa je pun, N5320..)

Tapi mungkin ada hikmah yang tersembunyi sebalik kehilangan. Mungkin ada buat salah ke bila guna handset tu, mengumpat ke, mengata ke, memfitnah ke, ape2 aje la. Dah xde ni, baru kita rasa tuk menghargai kan?? Itulah sifat manusia..menghargai apa yang telah tiada, yang di depan mata, pandang sebelah mata je.


Ya Allah..sesungguhnya ujian ini akan ku tempuhi dengan penuh kesabaran, walaupun hati menyatakan ketidakpuasannya. Namun ku yakin, ia disulami hikmah yang tersembunyi. Atau mungkin sebagai kaffarah kesalahan diriku terhadap syariat-Mu.

p/s : nampaknya kena rombak lagi bajet sem ni...ye la nak kena beli handset lain, nak contact family, nak tau kelas ade ke x..huhu (bila elaun nak masuk..huhu..beli pun mybe yang murah2 je kot...)

No comments: