October 30, 2010

Kesian sebab kau gemuk

Salam 'alaykum wbt

Mode : lapar + sleepy + (suka bila 1-0, kuciwa bila 2-1..chehhh)

Arghhhhh..laparnye. Nafsu makan sungguh tak terkawal walaupun perut dah nak macam cengkerang kura2, like this "D". Perhati ayat itu, "dah nak macam", so, ia masih di dunia khayalan.

"Cepat buat keputusan, nak makan ke tak?"

Mula2 dah capai not merah dalam laci ni, siap dah sarung baju pun, nak pi cafe. Bila dah siap sarung, dan dan tu jugak, aku nampak ada satu wajah sama di depanku, cukup baby face + hensem + comel "sikit", yeah, sebijik macam aku. Siapakah itu?? My twin?? oh no, no, aku singgel n valueable sejak 22 tahun dulu hinggalah kini.

Tapi, kelihatannya ia agak sedikit hampir untuk menjadi sebulat bola boling. Apa yang agak hampir tu? Ntah, rahsia kerajaan.

Kembali ke realiti semula. Aku di depan cermin daa. Aduhai, cancel nak pi cafe. Bukak baju, terus melompat ke katil. Sebab cancel? Sebab bukak baju? Sebab melompat ke katil? Allah je yang tau...harap korang matikan kejap pemikiran korang ketika ini :)

An Inner Monolog:
Lapar tak lapar, demi menghayati kesusahan rakyat2 di negara bermasalah, biarlah diri ni rela tak makan. Lagipun agak kepenatan malam ni, "cuti-cuti" perlis siang tadi. Kalau baring sambil on9, dengan cuaca ala2 Auckland, senang2 je boleh terlelap mata ni.

Tapi, sampai sekarang, mata ni masih celik..

Amek inisiatif, aku update la kejap blog ni, toin, toin, tertakdir la oleh Dia entri ni, menjadi coretan untuk tatapan "dunia" dan isinya.

-------------------------------------------------------------

Aiyarkkk..aku banyak mengarut sekarang. Tapi, suka hati la, ini blog, aku yang punya :P

-------------------------------------------------------------

Masa jalan2 tadi, pi taman ular kejap, best + teruja la jugak, walaupun awal2nya rasa macam tak syok. Nama sebenar : Taman Ular & Reptilia Negeri Perlis...**oo..patutla ada biawak ngan buaya jugak..

Teruja sebab kat sini banyak spesis ular yang aku tak tau pun, sebab aku budak town..haha.

Teruja lagi sebab, first time aku tengok ular ada taik, haha, nampak beruk sedang berkasih "kot", nampak buaya mak aihhh, gedabak giler besar, nampak buaya bernama "buaya kerdil" yang huduh je, huhu..sorry to say, tapi memang tak ensem langsung. 

**buaya tu kata : ada aku kesah?? yang penting aku makhluk tuhan yang takde dosa macam korang2 semua...(erkk..dushh, wakenabeb, seyes, aku dapat rasa buaya tu cakap macam ni lepas kena kutuk dengan aku..huhu...)

Lagi, ade jugak seekor ular sawa nih, besar giler, dalam 4-5 meter kot tengah duk gagah nak panjat dinding sangkar. Haha...beberapa "pelancong yang nakal" dengan berani cuit2 manja dekat badan ular tu.

Ular sawa katakan, mana la "pelancong2" tu nak takut sebab dah la takde bisa, dalam sangkar pulak tu. Sambil cuit sambil tolak...gedebukkk, macam nangka busuk jatuh. Hahahahahaha

Salah ular tu jugak, sape suh besar sangat, ada hati nak memanjat. hahaha..tak tahan tengok dia jatuh..

Tapi sebenarnya kesian pun ada, punyalah ular tu usaha nak memanjat, mereka2 yang "nakal" menafikan cita2 ular itu. Tapi bagi aku, aku kesian, sebab kau gemuk, bergerak pun lambat je, itu pasal la kau jatuh gedebukkkk.

moral of the story:
Jangan suka besarkan badan je, last2 kau jugak yang merana. Bergerak lambat, jatuh boleh bergegar bumi, akan menjadi sungguh malas. Macam ular sawa, dapat telan lembu seekor, konfem lepas tu tak boleh bergerak dah.

**Ada kaitan tak dengan intro kat atas??

3 comments:

feth_mie said...

mmg brkaitan ngan intro tu...
*jom join bola tmpar.. jgn jdi ular sawa

::Madu Lebah:: said...

gomo KELANTAN gomo!
hahaha~

محمد فردوس سعد said...

fatah : kdg2 perlu jadi ular sawa gak..

madu lebah : tahniah la..huhu